Fiecare dintre noi se bazează pe vânzare, în mod direct sau indirect. Unii își vând cunoştinţele, alții își vând timpul în timp ce alții vând produse. Indiferent ce ai vinde, dacă dorești să obții un preț bun și cât mai multe vânzări, trebuie să îți diferențiezi produsele de cele ale concurenței.
Diferențierea nu este întotdeauna ușoară, în condițiile în care sunt o mulțime de produse bune și foarte bune pe piață, însă odată făcută, poate să genereze foarte multe vânzări.
Ce trebuie să faci pentru a diferenția produsul în ochii cumpărătorului?
Un prim lucru pe care trebuie să îl faci este să lucrezi la calitate. Asigură-te că produsul pe care îl vinzi are o calitate cel puțin la fel de bună cu produsele asemănătoare ca preț din piață.
Odată ce ai calitate, trebuie să ai o imagine, așadar, brandul este și el foarte important. Gândește un logo, o culoare și un mesaj care să ajungă cât mai repede în mintea cumpărătorului. Foarte multe companii se bazează pe culoare, în momentul în care își construiesc un brand, în condițiile în care partea vizuală este decisivă în decizia de cumpărare.
O analiză a pieței este indispensabilă, deoarece orice ai vinde, trebuie să îți cunoști clienții și să știi ce îi motivează să cumpere. Fă un research asupra concurenței, asupra categoriilor de cumpărători și asupra produselor.
De foarte multe ori, diferențierea produselor se face prin mesaje șocante, care ajung extrem de repede în atenția maselor. Dacă poți să obții un astfel de mesaj, o bună parte din scopul pe care îl ai este rezolvat.
Nu în ultimul rând, dacă îți dorești să vinzi, trebuie să folosești tehnica AIDA. Această tehnică presupune combinarea a 4 elemente foarte importante: atrage atenția, stârnește interesul, crește dorință și îndeamnă la acțiune. Este o pâlnie a vânzărilor prin care orice cumpărător trebuie să treacă și care odată ce a atras oameni în ea, generează vânzări consistente.